Eugenia ja pikku Aasi ovat kirjoitelleet deittailusta. Minäkin haluan kertoa oman näkökantani asiaan.

Minun mielestäni leijonan osa suomalaisista miehistä ei käyttäydy, kuten Eugenia kokee. Tai sitten minun kohdalleni ovat vain sattuneet sattumalta ne kaikki kunnolliset ja kohteliaat miehet. Mitä nyt tähän ikään asti on kerinnyt treffeillä käydä, niin melkein poikkeuksetta on saanut erinomaista kohtelua osakseen. Kaksi kolmasosaa miehistä on tarjoutunut maksamaan kaffit, leivokset, sun muut. Joskus olen antanut tarjota, toisinaan olen kysynyt kohteliaasti, voisinko maksaa itse. Mieltäni lämmittää, kun mies haluaa tarjota, mutta en missään nimessä ole koskaan aikonut maksattaa miehellä kaikkea. Miehet ovat myös avanneet minulle ovia, tarjonneet tuolia, auttaneet takkia pois päältä, maksaneet narikan, tarjonneet juomia ja olleet ylipäätään herrasmiesmäistä seuraa.

Toki joskus on tullut vastaan niitä järripeippojakin, joilla ei tunnu olevan tavoista tietoakaan. Sellaisten seurassa en paljon viihdy. Jos juoman tarjoaminen alkaa tuntua lahjonnalta, jonka toivotaan johtavan johonkin muuhun, niin kieltädyn kohteliaasti ja vaihdan aikasteen äkkiä maisemaa. Jos taas mies tuntuu ajattelevan vain itseään, eikä osoita mitään kohteliasta huomiota minulle, niin hyvin todennäköistä on, että tapaamiskerta jää ainokaiseksi kyseisen henkilön kanssa. Yritän silti itse olla kohtelias, vaikka minulle ei niin kohteliaita oltaisikaan.

Ja hei, kyllä naisten pitää sitten olla kohteliaita myös!!! Jos tarjotaan, niin on kohteliasta kiittää. Eikä parana maksattaa miehellä kaikkea. Jos avataan ovi tai tarjotaan paikkaa tms. niin siitäkin on yleensä tapana sanoa kiitokset. Kaikesta muusta avusta ja kohteliaisuudesta myös! Sitä paitsi naisetkin voivat tehdä kohteliaita elkeitä. Kyllä nainenkin voi esimerkiksi tarjota juomat.