Mun kurkkuun koskee niin vietävästi. Päässä jyskyttää ja nenä on tukossa. Tämmöinen karmea olotila mulla oli jo eilen ja sitä edellisenäkin päivänä tauti jo aavisteli. Tuskaisaa. Pitäis silti jaksaa huomenna töihin...

Olin "järkevänä" ihmisenä myös eilen lauleskelemassa tällä kipeällä kurkullani ja niinhän siinä kävi, että nyt on kurkku entistäkin kipeämpi. Nieleminen sattuu hirmuisesti ja muutenkin on paha olla. Voi kurjuuksien kurjuus. En halua sairastaa.

Toinenkin ongelma on... Mä en ole vieläkään ehtinyt ostaa joululahjoja juuri nimeksikään, enkä tule oikein ehtimäänkään. Uskomatonta! Mä ostan lahjat aina hyvissä ajoin. Ei ole ikinä ollut tällaista ongelmaa. Mutta nyt ei vain ole aikaa. Työpäivät ovat venyneet mahdottoman pitkiksi, joten kaupat ovat kiinni ennen ja jälkeen työpäivän. Viikonloputkin on kaikki olleet täyteen ahdettuja... Tulee vielä hätä näitten pakettien kanssa - varsinkin, kun ulkomaillekin pitäisi ainakin yksi paketti saada lähtemään. (Salamander repii hiuksia päästään.)