Vilijaana laittoi minut töihin...

Kerro itsestäsi seitsemän faktaa ja haasta sitten seitsemän muuta bloggaajaa mukaan!

1. En tykkää leipoa suoraan minkään reseptin pohjalta. Joko keksin reseptit omasta päästä tai sitten muokkailen valmiita reseptejä niin määrien kuin ainestenkin suhteen. Tämä omintakeisuus on ihan pakkomielle. :)

2. Minäkin olen kova tyttö jännittämään. Eniten pelkään lääkärissä ja hammaslääkärissä käyntiä. Vatsa on ihan sekaisin, kylmä hiki kohoaa iholle, rintaa ahdistaa ja voin pahoin. Jostain perustarkastuksesta nyt vielä selviän, mutta jos tiedän, että siellä tehdään toimenpiteitä, niin sitten...

3. Asioiden hoitaminen puhelimitse on mielestäni kammottavaa. Jos voin valita, varaanko esim. hammaslääkäriajan käymällä paikan päällä vai soittamalla, niin käyn aina paikanpäällä. Nykyään olen tosin reipastunut ja ryhtynyt hoitelemaan asioita tosi paljonkin soittamalla. Oppii se vanhakin tyttö uusia temppuja!

4. En osaa nukkua, jos on valoisaa. Tarvitsen pimennysverhot makuuhuoneeseen. Myös melu häiritsee nukkumista. Pitää olla hiljaista ja pimeää, että voin nukkua.

5. Rakastan lautapelaamista! Pelaan äidin ja isän kanssa, puolison kanssa ja sisarusten kanssa. Pelaan myös ystävien, tuttavien ja sukulaisten kanssa. Parasta yhdessäoloa on pelaaminen! Meidän talo on täynnä pelejä, samoin vanhempieni koti.

6. Olen mukavuudenhaluinen. Jos asiat voi tehdä jotenkin helpommin tai vähemmällä vaivalla siten, että asia tulee kuitenkin kunnolla hoidettua, niin valitsen aina helpoimman tavan. Tykkään siitä, että ihmiset tekevät asioita puolestani, mutta teen kyllä vastapalveluksiakin. Minä esimerkiksi inhoan siivoamista ja ruuanlaittoa, mutta mielelläni vastineeksi leivon, vien roskat, kirjoitan runoja onnittelukortteihin tai mitä nyt asianomainen toivookaan.

7. Rakastan lahjoja! Voi miten ilahdunkaan siitä, jos joku poimii minulle kevään ensimmäisen leskenlehden. Tai jos posti tuo oikean kortin tullessaan. Ehkä joku tarjoaa minulle kupposen teetä tai vaikkapa jäätelön. Kaikenlaistet lahjat, isot ja pienet, ilmaiset ja kalliit, koristeet ja käyttöesineet, ovat enemmän kuin tervetulleita! Tulen onnelliseksi vaikka pienestä kivestä tai simpukasta, jos joku sen on varta vasten minulle hankkinut. Siis lahjoissa tärkeintä on se ajatus eli joku on ajattelut minua ja tuuminut, että minä voisin tykätä juuri siitä ja siitä lahjasta.


Kas siinäpä ne. En nyt yhtäkkiä keksi, keitä haastaisin, mutta saa tämän vapaasti pölliä, jos et ole vielä ehtinyt saamaan haastetta muualta!