Kuinka vahvat lasit sinulla on?

Mulla on +0.75 ja +0.75. Tahtoo sanoa, että mulla on lukulasit.

Miten ja milloin huomasit että tarvitset lasit? Miltä niiden saaminen tuntui?

Taisin saada ekat lukulasit ala-asteen vitosluokalla. Mun päätä särki ja siitä sit lähdettiin tutkimuksiin. Mulla todettiin, että vasen silmä karsasti. Sitä alettiin korjata laseilla. Välillä piti käydä sairaalassa silmäjumpassa, kun taasen tuo oikea silmä laiskotteli, eikä tehnyt samaan tahtiin töitä kuin toinen. Vuosien varrella lasien vahvuus on heitellyt sinne sun tänne. Toisinaan on vahvuutta lisätty, toisinaan vähennetty. Hajataitto on korjaantunut ja silmät jaksavat tehdä tasatahtiin töitä. Säännöllistä tarkastusta asia kuitenkin vaatii. Kaukonäkö on puolestaan aina ollut erinomainen. Niin, ja niiden lasien saaminen oli mielestäni tosi kivaa! Olen aina halunnut itselleni silmälasit, enkä ole vieläkään niihin kyllästynyt.

Milloin olet ilman laseja?

Olen ilman laseja melkein koko ajan. Käytän niitä vain lukiessani ja ollessani pitkiä aikoja tietokoneella. Joskus ne unohtuvat silloinkin koteloon...

Mikset ole vaihtanut lasejasi piilolinsseihin tai mennyt laserleikkaukseen?

Ei tulisi mieleenikään! Tykkään käyttää silmälaseja!

*   *   *
Meemi löydetty Viivin blogista.